Varför jag inte kommer köpa mer från Colourpop

Makeup

I veckan fick jag hem mina första produkter från Colourpop. Glad i hågen öppnar jag paketet innehållandes 3st läpprodukter och 1 highlighter. Tyvärr var highlightern trasig, den har lossnat från kanterna och det ser ut som om någon rört den då den är len på vissa ställen istället för att ha lite textur. Jag hade kunnat bortse från detta och använt produkten/produkterna om inte mailet från deras kundtjänst varit så nedlåtande och oförskämt.

Varför jag inte kommer köpa mer från Colourpop

Varför jag inte kommer köpa mer från Colourpop

Jag mailade Colourpop om highlightern och fick detta till svar:

”We know, this is like the ultimate tragedy and we are sorry you have had to experience it! Luckily, though some of life tragedies are not fixable…this one totally is. All you have to do is place a tissue over your shadow/blush/highlighter pot and press down with a round flat item.
Ta Da! Practically good as new! I hope this is helpful! :)”

Jag tycker inte att detta är ett bra sätt att bemöta kunder på. Ja, jag fick ett tips på hur jag kunde ”laga” highlightern… men det var inlindat i en nedlåtande ton. Jag tror i och för sig inte att personen som svarade på mitt mail menade att vara nedlåtande, men jag kommer nog inte handla mer från Colourpop. Vet inte heller om jag kommer använda eller visa produkterna jag köpte på grund av deras dåliga bemötande.

Har du handlat från Colourpop, vad är din erfarenhet av dem?

3 Kommentarer

  1. anki
    måndag, 10 oktober 2016 / 14:32

    WOW vilket galet oförskämt svar från dom! :O Tror knappt mina ögon!

    • måndag, 10 oktober 2016 / 17:27

      Det var inget svar jag väntade mig direkt!

  2. Emma P
    torsdag, 22 juni 2017 / 19:23

    Herregud vilken kass stil! Så snorkigt! När jag köper en produkt förväntar jag mig faktiskt att den ska vara hel och oanvänd. Jag har råkat ut för en trasig ögonskugga i en palett en gång, en Ben Nye-skugga som jag köpte från camerareadycosmetics. Deras kundservice var oklanderlig, de var vänliga och skickade genast en ny skugga, det var en palett där man kunde ta ut skuggorna. Nu vill inte jag heller handla från Colourpop. Jag har förresten haft problem en gång när jag beställde nagellack på ebay men det här jag redan skrivit en roman om på bloggen så det ska jag inte dra igång om nu.

    • fredag, 23 juni 2017 / 11:17

      Ja, det var otroligt snorkigt. Jag svarade inte ens på deras svar utan konstaterade för mig själv att jag inte kommer handla från dem igen. Tyvärr måste jag ju säga för de läppstiften jag köpte tycker jag om. Det är så skönt när kundtjänsten är bra när man handlar från utlandet…

Kommentera